The Herald of Everett, Washington
Customer service  |  Subscribe   |   Log in or sign up   |   Advertising information   |   Contact us
HeraldNet on Facebook HeraldNet on Twitter HeraldNet RSS feeds HeraldNet Pinterest HeraldNet Google Plus HeraldNet Youtube
HeraldNet Newsletters  Newsletters: Sign up  Green editions icon Green editions
John McCartney and Herald staff | jmccartney@heraldnet.com
Published: Tuesday, November 27, 2012, 8:20 a.m.

China's party paper snookered by Onion joke about Kim

  • North Korean leader Kim Jong Un, accompanied by his wife Ri Sol Ju, waves to the crowd as they inspect the Rungna People's Pleasure Ground in Pyongyan...

    Associated Press

    North Korean leader Kim Jong Un, accompanied by his wife Ri Sol Ju, waves to the crowd as they inspect the Rungna People's Pleasure Ground in Pyongyang, North Korea.

BEIJING -- The online version of China's Communist Party newspaper has hailed a report by The Onion naming North Korean dictator Kim Jong Un as the "Sexiest Man Alive" -- not realizing it is satire.

The People's Daily on Tuesday ran a 55-page photo spread on its website in a tribute to the round-faced leader, under the headline "North Korea's top leader named The Onion's Sexiest Man Alive for 2012."

Quoting The Onion's spoof report, the Chinese newspaper wrote, `'With his devastatingly handsome, round face, his boyish charm, and his strong, sturdy frame, this Pyongyang-bred heartthrob is every woman's dream come true."

"Blessed with an air of power that masks an unmistakable cute, cuddly side, Kim made this newspaper's editorial board swoon with his impeccable fashion sense, chic short hairstyle, and, of course, that famous smile," the People's Daily cited The Onion as saying.

The photos the People's Daily selected include Kim on horseback squinting into the light and Kim waving toward a military parade. In other photos, he is wearing sunglasses and smiling, or touring a facility with his wife.

People's Daily could not immediately be reached for comment. A man who answered the phone at the newspaper's duty office said he did not know anything about the report and requested queries be directed to their newsroom on Wednesday morning.

It is not the first time a state-run Chinese newspaper has fallen for a fictional report by the just-for-laughs The Onion.

In 2002, the Beijing Evening News, one of the capital city's biggest tabloids at the time, published as news the fictional account that the U.S. Congress wanted a new building and that it might leave Washington. The Onion article was a spoof of the way sports teams threaten to leave cities in order to get new stadiums.

Two months ago, Iran's semiofficial Fars news agency reprinted a story from The Onion about a supposed survey showing that most rural white Americans would rather vote for Iranian President Mahmoud Ahmadinejad than President Barack Obama. It included a quote from a fictional West Virginia resident saying he'd rather go to a baseball game with Ahmadinejad because "he takes national defense seriously."

Subscribe to Daily headlines
See sample | Privacy policy

Most recent Off the Wire posts

Share your comments: Log in using your HeraldNet account or your Facebook, Twitter or Disqus profile. Comments that violate the rules are subject to removal. Please see our terms of use. Please note that you must verify your email address for your comments to appear.

You are logged in using your HeraldNet ID. Click here to update your profile. | Log out.

Our new comment system is not supported in IE 7. Please upgrade your browser here.

comments powered by Disqus
digital subscription promo

Subscribe now

Unlimited digital access starting at 99 cents, or included with any print subscription.

loading...
» More local news


HeraldNet Classifieds